Chcete radu k webu? Ptejte se konkrétně a uveďte adresu!

Dnes a denně žádají lidé v internetových diskuzích rady jak zlepšit něco na svém webu, hledají řešení konkrétních problémů. Ale ač chtějí konkrétní řešení pro svůj web, neuvádějí jeho adresu. Někteří si dokonce vymýšlejí naprosto zcestné a přiblblé příklady, údajně podobné jejich situaci. Proč je to to nejhorší, co mohou udělat?

Je to trochu absurdní. Zadavatel chce poradit, jak zlepšit něco na svém webu, ale odkázat na něj nechce. Asi předpokládá, že účastníci diskuze mají křišťálovou kouli, ze které vše potřebné vyčtou. Takových příspěvků jsou po internetu mraky.

Co se stane, když položíte dotaz týkající se konkrétního problému na konkrétním webu, ale neuvedete adresu?

  • málokdo se vám bude věnovat – nikdo vás nebude prosit o základní informace, které už měl dávno mít (ve formě odkazu na váš web).
  • nedostanete dobré rady – dokonce, i když adresu webu dáte k dispozici, je těžké správně poradit – jak to asi bude vypadat, když ji k dispozici nedáte? Zde většinou platí „na blbou otázku, blbá odpověď“.
  • nikdo nemá rád teoretizování a obecné plky – lidé nemají čas se s vámi bavit v teoretické rovině nad vymyšlenými příklady, nekonkrétními dotazy a přirovnáními k jiným webům, které údajně odpovídají vaší situaci (a přitom jsou úplně odlišné).
  • první otázka bude mířit na adresu webu – když se přece jen najde nějaká dobrá duše, můžete si být téměř jisti, čeho že se bude týkat první příspěvek v diskuzi – adresy vašeho webu.

Proto zapomeňte na obecné dotazy s tisíci řešeními, zapomeňte na „adresu svého webu uvést nechci, ale je to něco podobného jako…“.  Pokud chcete kvalitní odpověď, pokládejte otázky tak, aby na ně šlo odpovědět. Aby bylo jasné, na co konkrétně se ptáte. A uveďte adresu webu, kterého se dotaz týká.

Můžete tím jen získat – ušetříte čas sobě i ostatním, diskuze se zúčastní více uživatelů a navíc dostanete rady na míru vašemu webu.

Martin Kolčaba

Jako SEO konzultant pomáhám svým klientům zlepšit dohledatelnost webů, zaujmout, a vydělat na internetu více peněz. Přečtěte si, jak pracuji - pokud si padneme do noty, napište mi a podíváme se, zda budu umět pomoci i vám.

More Posts - Website - Twitter - Google Plus

12 komentářů

  1. Lukáš Pítra
    Lukáš Pítra 10.10.2012 at 8.02 |

    Já ti nevím Martine. Myslím, že lidé, kteří to se svým webovým projektem myslí vážně, nehledají moudra na diskuzích a fórech. Buď si najmou profíka, nebo obrážejí různá školení, blogy, konference a snaží se si věci naučit obhospodařovat dobře sami (nebo jejich zaměstnanci).

    Pročež za mně osobně by nejlepší rada pro lidi shánějící rady na podobných fórech byla „snažte se víc“ :-)

  2. Radek P.
    Radek P. 10.10.2012 at 9.36 |

    Taky jsem se s tím setkal. Bůh ví co tím kdo sleduje. Ubekují, že nemají zpětné odkazy a když už si ho mohou regulérně, pohodlně v diskuzi vyrobit, tak ho neuvedou…. Bláznivý svět

  3. Radim
    Radim 12.10.2012 at 19.11 |

    Chtěl bych znát Váš názor na současné dění ve vyhledávačích Seznam a Google. Mám dojem že posledních 14 dnů výsledky stojí jak přibité a jen málo co se pohne. Ať změníte obsah webu či dobré zpětné odkazy, tak stejně se pozice nehnou. Je zvláštní že se to děje jak na Seznamu tak Googlu.

  4. Radim
    Radim 14.10.2012 at 7.42 |

    Soudím podle toho jak sleduji vývoj pozic na optimalizovaných webech. Podívejte se na google na slovní spojení: „dřevěné hračky“, „dětský nábytek“, „dětské pokoje“, „studentský nábytek“, atd. ty výsledky jsou již minimálně 14 dní stejné (samozřejmě mám personalizaci na základě vyhledávací aktivity deaktivováno). Vy tedy vidíte u svých optimalizovaných webů nějaké posuny? …tak aspoň vím že se to někde hýbe :-)
    Přišlo mi zvláštní že přestože změníte razantně obsah webu včetně různých tagů, sháníte zpětné odkazy a další věci, tak pozice se nehnou, přestože na googlu jste výsledky změn poznal většinou pár dní potom. Teď ani 14 dní po změnách.

  5. Radim
    Radim 14.10.2012 at 10.03 |

    S těmi pozicemi na googlu bych to možná tak nedramatizoval, vím, že Google řadí výsledky jinak podle místa a toho, zda vyhledávaný dotaz má vliv na to kde se nacházíte nebo ne. Pokud máte ale deaktivovánu personalizaci viz výše, a dáte hledat např. „tvorba webových stránek“ na Googlu a hledající jsou v ČR, myslím, že všem se zobrazí stejné výsledky. Je to tak? Nebo se mýlím? Samozřejmě nepočítám hrstku lidí, kteří používají ty filtry nalevo.

    Je zajímavé, že Vaši klienti si od Vás nežádají reporty pozic na klíčová slova. I když je jasné že to není vše…

  6. Radim
    Radim 14.10.2012 at 10.42 |

    Nemyslím si, že hledá v ČR „tvorba webových stránek“ malé procento lidí, a s těmi výsledky to je sporné… Jedině to otestovat :-) U Webmaster Tools nejsou ty výsledky moc dobře čitelné, alespoň pro mě… Ale je fakt, že nelze z výsledků SERP vyvozovat nějaké závěry, jelikož někdo personalizaci může mít zapnutou, někdo né apod. Na Seznamu by to však měli vidět všichni stejně…

    Ta vypnutá personalizace je podle mě o tom, že Vám Google nepředhazuje weby, jaké nejvíce navštěvujete stručně řečeno… Ale asi to bude někde v nápovědě, možná to bude fungovat trochu jinak

    „Efektivitu SEO samozřejmě měřím a klientům dokazuji, že se vyplácím, ale ne pomocí pozic.“

    Zřejmě podle uskutečněných objednávek či odeslaných poptávek pomocí formuláře… Proč ne

  7. Radim
    Radim 14.10.2012 at 11.20 |

    Každopádně první můj dotaz a příčinu asi nevyřešíme, protože neukládáte reporty pozic u optimalizovaných webů. Pokud by jste to dělal, možná by jste si také všimnul, že něco nehraje, pokud se to děje na vícero projektech.

    Ale díky za přínosnou diskuzi :-)

Komentáře jsou uzavřeny.