Školení Google Analytics od Medio.cz – stojí za to?

Navštívil jsem školení Google Analytics společnosti Medio Interactive Honzy Tichého. Co mi dalo? Vyplatilo se? Doporučil bych vám jeho absolvování? Dozvíte se v této „recenzi“.

Jak jsem psal v minulém článku, na školení Marka Prokopa o SEO jsem se cítil jako ryba ve vodě. Zde to bylo trochu jinak. Věděl jsem, že v Google Analytics mám nedostatky. I přesto, že školení školení GA samozřejmě nabízí i další firmy, Honzu Tichého jsem si jako lektora nevybral náhodou – považuji jej totiž za českou špičku v oboru.

Dopoledne – vysvětlení terminologie

Den začal vzájemným představením, po kterém nám Honza rozdal přehledné papíry s jednotlivými snímky přednášky, vedle nichž byl prostor na poznámky. Aby bylo poznámky čím psát, nafasovali jsme Medio propisky, a mohli jsme začít.

Protože se mezi účastníky nenacházeli žádní úplní začátečníci, přeskočili jsme základní věci týkající se vytvoření účtu, přihlášení atd. Vrhli jsme se tedy rovnou na terminologii a naučili se rozlišovat jednotlivé pojmy, což bylo nutné pro správné pochopení všech vazeb probíraných později.

Už dopoledne jsme dostali některé zajímavé tipy:

  • Měřící kód se vyvíjí. Používejte poslední verzi kódu GA, která celé měření načítá na pozadí nezávisle na stránce – na rozdíl od starších verzí tak nezpomaluje načítání stránek webu. Pokud používáte starou verzi, není nic snazšího, než aplikovat aktuální.
  • Na http://www.h1.cz/ga najdete ke stažení asynchronní měřící kód se zajímavými funkcemi – co umí čtěte pod nadpisem „Popis chování“ na odkazované stránce

Samozřejmě toho bylo mnohem víc, ale nerad bych tu vyzrazoval celý obsah školení 🙂

Nyní jsme šli na oběd (v ceně školení) do restaurace Marná snaha. Nedali jsme si pokoj ani při obědě, a tak jsme se třeba dozvěděli, jak je to se získáním certifikátů Google Analytics pro jednotlivce i pro firmy.

Odpoledne bylo plné zajímavostí

Tedy alespoň pro mne. Po obědě přišla druhá část školení – ta je doslova natřískaná informacemi. Jen ve zkratce, o čem jsme se to vlastně bavili?

  • Správné nastavení cílů a nastavení e-commerce, chyby ve vyhodnocování poskytovaných dat
  • Co to je atribuce zdrojů návštěvnosti, jak ji chápat a jak s ní pracovat
  • Proč je to s hodnotou „bounce rate“ mnohem složitější, než to vypadá, a co vše ovlivňuje
  • Měření efektivity výkonových kampaní – s tím souvisí i Honzova přednáška Bulharská konstanta ve webové analytice, tak na ni koukněte
  • Měření návštěvnosti pomocí kampaňových parametrů – jak s nimi správně pracovat a jaké jsou jejich možnosti
  • Jak měřit události (třeba spuštění a stopnutí videa)
  • A mnohem, mnohem víc…

foto certifikátu o absolvování školeníZatímco v první části školení jsem vše chápal, s druhou částí jsem měl občas menší problémy – už jen proto, že se místy věnuje věcem souvisejícím  spíše s programováním, což jde mimo mě.  Naštěstí tyto informace tvoří minimální část školení a je pochopitelné, že je nutné je uvést. Odnesl jsem si ale spoustu hodnotných poznatků a napsal asi tři strany poznámek.

Ke konci školení každý z účastníků dostal na památku certifikát o účasti.

Absolvovat nebo ne?

Pokud vás hlouběji zajímá webová analytika a správné vyhodnocování dat z vašich webů, toto školení Google Analytics vřele doporučuji. Možná, stejně jako já:

  • … zjistíte, že na některé hodnoty pohlížíte a vyhodnocujete je nesprávně, z čehož si můžete vyvodit mylné závěry
  • … dozvíte se, jak aplikovat měření na web v nestandartních případech
  • … získáte nový pohled na poskytovaná data, a naučíte se s nimi mnohem lépe pracovat a vyhodnocovat je
Kromě toho, že je školení bohaté na informace, je také zábavné – Honza je výborný řečník. I přes to, že jsem předtím moc nespal, neměl jsem problém celou dobu se zájmem poslouchat.

Pokud se školení rozhodnete zúčastnit (přihlásit se můžete na http://akademie.medio.cz/google-analytics), rozhodně se při výkladu nebojte lektora na cokoli zeptat. Je bezpodmínečně nutné vše chápat, abyste mohli v pozdějším výkladu viděli veškeré souvislosti. Honza je trpělivý a umí vše potřebné vysvětlit srozumitelně snad každému – tím, že se nezeptáte, potrestáte jen sami sebe. Pořekadlo „líná huba – holý neštěstí“ tu platí dvojnásob.

Doufám, že jsem vám alespoň trošku usnadnil rozhodování. Pokud vás zajímá ještě něco, ptejte se v komentářích. Já si teď zas dám od školení chvíli pokoj, a zatím budu vybírat, kam půjdu za vzděláním příště.

EDIT 2017: novější recenzi si můžete přečíst na blogu Spotibo – Aké je školenie Google Analytics od Medio.cz v Prahe?

Autor

Martin Kolčaba

Jako SEO specialista pomáhám svým klientům zlepšit dohledatelnost webů, zaujmout, a vydělat na internetu více peněz. Přečtěte si, jak pracuji - pokud si padneme do noty, napište mi a podíváme se, zda budu umět pomoci i vám.