Navštívil jsem školení Google Analytics společnosti Medio Interactive Honzy Tichého. Co mi dalo? Vyplatilo se? Doporučil bych vám jeho absolvování? Dozvíte se v této „recenzi“.
Jak jsem psal v minulém článku, na školení Marka Prokopa o SEO jsem se cítil jako ryba ve vodě. Zde to bylo trochu jinak. Věděl jsem, že v Google Analytics mám nedostatky. I přesto, že školení školení GA samozřejmě nabízí i další firmy, Honzu Tichého jsem si jako lektora nevybral náhodou – považuji jej totiž za českou špičku v oboru.
Dopoledne – vysvětlení terminologie
Den začal vzájemným představením, po kterém nám Honza rozdal přehledné papíry s jednotlivými snímky přednášky, vedle nichž byl prostor na poznámky. Aby bylo poznámky čím psát, nafasovali jsme Medio propisky, a mohli jsme začít.
Protože se mezi účastníky nenacházeli žádní úplní začátečníci, přeskočili jsme základní věci týkající se vytvoření účtu, přihlášení atd. Vrhli jsme se tedy rovnou na terminologii a naučili se rozlišovat jednotlivé pojmy, což bylo nutné pro správné pochopení všech vazeb probíraných později.
Už dopoledne jsme dostali některé zajímavé tipy:
- Měřící kód se vyvíjí. Používejte poslední verzi kódu GA, která celé měření načítá na pozadí nezávisle na stránce – na rozdíl od starších verzí tak nezpomaluje načítání stránek webu. Pokud používáte starou verzi, není nic snazšího, než aplikovat aktuální.
- Na http://www.h1.cz/ga najdete ke stažení asynchronní měřící kód se zajímavými funkcemi – co umí čtěte pod nadpisem „Popis chování“ na odkazované stránce
Samozřejmě toho bylo mnohem víc, ale nerad bych tu vyzrazoval celý obsah školení 🙂
Nyní jsme šli na oběd (v ceně školení) do restaurace Marná snaha. Nedali jsme si pokoj ani při obědě, a tak jsme se třeba dozvěděli, jak je to se získáním certifikátů Google Analytics pro jednotlivce i pro firmy.
Odpoledne bylo plné zajímavostí
Tedy alespoň pro mne. Po obědě přišla druhá část školení – ta je doslova natřískaná informacemi. Jen ve zkratce, o čem jsme se to vlastně bavili?
- Správné nastavení cílů a nastavení e-commerce, chyby ve vyhodnocování poskytovaných dat
- Co to je atribuce zdrojů návštěvnosti, jak ji chápat a jak s ní pracovat
- Proč je to s hodnotou „bounce rate“ mnohem složitější, než to vypadá, a co vše ovlivňuje
- Měření efektivity výkonových kampaní – s tím souvisí i Honzova přednáška Bulharská konstanta ve webové analytice, tak na ni koukněte
- Měření návštěvnosti pomocí kampaňových parametrů – jak s nimi správně pracovat a jaké jsou jejich možnosti
- Jak měřit události (třeba spuštění a stopnutí videa)
- A mnohem, mnohem víc…
Zatímco v první části školení jsem vše chápal, s druhou částí jsem měl občas menší problémy – už jen proto, že se místy věnuje věcem souvisejícím spíše s programováním, což jde mimo mě. Naštěstí tyto informace tvoří minimální část školení a je pochopitelné, že je nutné je uvést. Odnesl jsem si ale spoustu hodnotných poznatků a napsal asi tři strany poznámek.
Ke konci školení každý z účastníků dostal na památku certifikát o účasti.
Absolvovat nebo ne?
Pokud vás hlouběji zajímá webová analytika a správné vyhodnocování dat z vašich webů, toto školení Google Analytics vřele doporučuji. Možná, stejně jako já:
- … zjistíte, že na některé hodnoty pohlížíte a vyhodnocujete je nesprávně, z čehož si můžete vyvodit mylné závěry
- … dozvíte se, jak aplikovat měření na web v nestandartních případech
- … získáte nový pohled na poskytovaná data, a naučíte se s nimi mnohem lépe pracovat a vyhodnocovat je
Pokud se školení rozhodnete zúčastnit (přihlásit se můžete na http://akademie.medio.cz/google-analytics), rozhodně se při výkladu nebojte lektora na cokoli zeptat. Je bezpodmínečně nutné vše chápat, abyste mohli v pozdějším výkladu viděli veškeré souvislosti. Honza je trpělivý a umí vše potřebné vysvětlit srozumitelně snad každému – tím, že se nezeptáte, potrestáte jen sami sebe. Pořekadlo „líná huba – holý neštěstí“ tu platí dvojnásob.
Doufám, že jsem vám alespoň trošku usnadnil rozhodování. Pokud vás zajímá ještě něco, ptejte se v komentářích. Já si teď zas dám od školení chvíli pokoj, a zatím budu vybírat, kam půjdu za vzděláním příště.
EDIT 2017: novější recenzi si můžete přečíst na blogu Spotibo – Aké je školenie Google Analytics od Medio.cz v Prahe?