Mýtus: Vložením článku do „free PR webu“ získám kvalitní zpětné odkazy

Pokud se alespoň trochu zajímáte o propagaci svého webu/shopu, jistě vám neunikl fenomén takzvaných „free PR webů“. Do těchto webů můžete zdarma vložit svůj článek na jakékoli téma a z něj vést zpravidla tři odkazy zpět na váš web. Zejména lidé zabývající se psaním a vkládáním článků do těchto katalogů tvrdí, že jde o snadný způsob získání kvalitních zpětných odkazů. Jestli už tušíte, že to takhle jednoduché být nemůže, tušíte správně – čtěte dále.

Stačí uvažovat logicky. Na „free PR weby“ nikdo nechodí. Tedy přesněji, články tam zveřejněné nikdo nečte, protože jejich informační hodnota je mizivá. Proč by mělo mít vložení článku do webu, který nikdo nečte, nějaký smysl? Dá se říci, že tyto weby jsou jen katalogy s rozšířeným zápisem. A o smyslu registrace do katalogů jsem již psal.

Vsuvka: možná se divíte, že označení „PR weby“ a podobně píši do uvozovek. To proto, že tyto články nemají s PR (Public Relations) nic společného. Ač je tento pojem široce využívaný, málokdo tuší, co vlastně znamená. Ale o tom až příště.

Tento článek se týká především webů bez jasně daného tématu, do kterých si může každý zdarma vložit svůj článek a není v nich kontrolována duplicita obsahu.

Typický příklad nabídky registrace do „PR webů“

Pro typickou ukázku jsem nemusel chodit daleko, opět by posloužilo například forum WebTrh a rozkliknutí sekce nabídky marketingu. Nejde ale jen o problém diskuzních fór, tuto službu v rámci linkbuildingu nabízejí i seriózní firmy – proto si vždy dejte pozor, za co se chystáte zaplatit.

Co je obvykle slibováno?

Co vám podobné inzeráty obvykle slibují? Často je slibováno, že díky vložení jednoho článku do 100 a více „PR webů“ získáte tři kvalitní odkazy a oslovíte spousty potenciálních zákazníků.

Rozeberme si tyto sliby bod po bodu

  • získáte tři (nebo více) odkazy na váš web - to bezesporu. Ovšem počítejte s tím, že půjde o odkazy s minimálním (takřka nulovým) užitkem.
  • oslovíte spoustu potenciálních zákazníkůjak? Vždyť na tyto „PR weby“ nechodí lidé za účelem přečíst si co, je nového. Chodí tam pouze „vkládači“ těchto článků a občas lidé, kteří se tam náhodně dostanou z vyhledávání. Články v drtivé většině případů nemají žádnou informační hodnotu a protože jej bude číst minimální procento lidí, kterým se zobrazí (slouží opravdu jen k získání odkazů), nové zákazníky nepřilákají.
  • jde o neoddělitelnou součást linkbuildingu – bohužel, také ne

Proč to tedy nefunguje?

Jsou to zpětné odkazy a každý zpětný odkaz je dobrý,ne?

Ne. Dobrý odkaz je takový, který přivede skutečné návštěvníky a neslouží pro manipulaci s vyhledávači. Linkbuilding (budování zpětných odkazů) není o tom, mít odkazů za každou cenu co nejvíce. Spočívá v tom, mít odkazy kvalitní, byť jich bude méně. O linkbuildingu si povíme v některém z příštích článků.

„Ale když ty weby mají vysoké ranky…“

Ranky nemají weby, ranky mají vždy konkrétní stránky webu. Tudíž hlavní stránka webu může mít Page Rank 4, což se zdá jako slušná hodnota. Ale zkuste si změřit Page Rank konkrétní stránky s článkem, tedy té, ze které vedou vaše odkazy.

Kromě toho, samotná hodnota ranku (GTPR – Google Toolbar Page Rank, S-rank, Alexarank ani žádná další) nevypovídá naprosto o ničem, a orientovat se podle ní v budování zpětných odkazů je chyba.

Podobnost článků

Vložení jednoho článku na 100 webů postrádá smysl také z pohledu podobnosti článků – proč by měly vyhledávače v indexu uchovávat 100 identických článků a považovat je za něco hodnotného?

Tak každý článek trošku pozměním…

„Super, tak nechám napsat 100 článků a na každý web vložím článek originální.“, říkáte si? Ano, pokud nevíte, kam vyhodit peníze (napsání 100 článků přeci jen něco stojí), je to dobrá volba. Z logického pohledu však ani tato možnost nedává smysl – stále jde o vkládání článků na weby, kam nikdo nechodí a odkazy z nichž tedy nemají žádný účinek.

Google podobným webům vyhlásil válku

„PR weby“ a další weby podobného ražení se dají označit jako obsahové farmy. Google proti nim už před časem vytáhl do boje, a pěkný článek o tom napsal Zdeněk Hejl.

Když to nefunguje, proč vznikají stále nové „PR weby“?

Kvůli výdělku. Představte si majitele takového webu. Během hodiny vytvoří takový web, dá o něm vědět na různých internetových forech. Odkazu na nový „PR web“ si všimnou lidé, kteří na vkládání „PR článků“ mají postaven svůj byznys (jsou často placeni za každý web, kam článek vloží). Jeho web si přidají do svého seznamu a budou do něj přidávat články.

Na „PR web“ tedy někdo stále vkládá nový obsah -> web je aktualizovaný, živý. Na web a zejména na jeho hlavní stránku vedou i odkazy z jiných, často už zaběhnutých „PR webů“. Hlavní stránka webu tak v krátké době získá slušný PageRank a S-Rank (jejichž hodnota pro vás nic neznamená, ale pro prodejce zpětných odkazů jde takřka o svátost).

Majitel tak skoro bez práce získá pravidelně a zdarma aktualizovaný web se stále se rozrůstajícím obsahem a slušnými ranky. Náklady? Levný hosting + doména + dvě hodiny práce = necelá tisícovka.

Pak už jen stačí, aby začal prodávat zpětné odkazy, začlenil web do některého reklamního/provizního systému, případně začal poskytovat prémiové služby (např. placené zvýraznění nebo upřednostnění článku) a peníze se mu sypou bez práce.

Výjimkou nejsou ani případy, kdy jsou přímo do článku, který jste do „PR webu“ přidali sami, vloženy odkazy konkurence. Vaše odkazy mohou být nahrazeny úplně jinými – majiteli jste tak zdarma vytvořili obsah, ve kterém si může publikovat reklamu.

Verdikt

Nevěřte nabídkám na „profesionální psaní článků a jejich registraci do PR webů“. Když pomineme fakt, že samotné články nebudou stát za nic, důležité je, že za svou cenu nepřinesou žádný užitek, protože je nikdo nebude číst.

Stačí si podobné weby otevřít. Podívejte se například na http://tyd.cz/ nebo http://www.prclanek.cz/ a zjistíte, že články nemají žádnou úroveň ani informační hodnotu – není důvod, aby je někdo četl a aby vůbec na takový web chodil > tedy není důvod mít tam odkaz nebo si nedejbože myslet, že přímo z článku přijdou návštěvníci.

V komentářích pod článkem si přečtěte přínosnou poznámku od majitele webu tyd.cz.

Ale Seznam to žere…

Možná někde objevíte tvrzení, že „na Google to sice nefunguje, ale Seznam.cz to žere“. Nenechte se zmást, lidé tvrdící tyto polopravdy často ani neví, co za zlepšením pozic skutečně stojí. Je možné, že na Seznam.cz odkazy z těchto článků minimální efekt mají, avšak rozhodně tomu tak nebude věčně – po Google začne s nekvalitními weby jistě bojovat (viz výše) i Seznam.cz.

Takže se „PR weby“ dále nemám zabývat?

Přesně tak. Než abyste si nechali napsat 4 podprůměrné články a každý registrovali do 100 „PR webů“ (což u „profesionálů“, kteří to nabízejí může stát cca 2 000 Kč), investujte peníze jinak.

Lepší efekt, než registrace textu s odkazy 100 „PR webů“ například přinese publikace skutečně hodnotného článku na některém z navštěvovaných portálů z oboru vašeho podnikání. Řekněme, že za 1000 Kč si necháte článek napsat, za 1000 Kč vám jej portál zveřejní. Bude vás to stát stejné peníze, jako nacpání 4 článků s odkazy do 100 „PR webů“. V prvním případě je však hodíte do kanálu, ve druhém (za předpokladu dobře napsaného článku a vhodně zvoleného portálu) získáte nejen návštěvníky, ale především zákazníky a jako bonus skutečně hodnotný odkaz.

A pokud stále věříte v „PR články“, použijte tento pěkný nástroj, který vám vygeneruje prvotřídní texty. Ušetříte čas, peníze, a efekt bude stejný :-)

Doplnění 28.7. 2011: podobný článek napsal i Jerry_B, přečtěte si jej a mrkněte i na celý jeho blog. Ačkoli jeho článek vyšel tři hodiny před mým, neinspiroval jsem se v něm. Alespoň vidíte, že na těch tvrzeních něco bude… :-)

Pokud se vám článek líbil, sdílejte jej a doporučte jej tak ostatním – děkuji:

Martin Kolčaba

Jako SEO konzultant pomáhám svým klientům zlepšit dohledatelnost webů, zaujmout, a vydělat na internetu více peněz. Přečtěte si, jak pracuji - pokud si padneme do noty, napište mi a podíváme se, zda budu umět pomoci i vám.

More Posts - Website - Twitter - Google Plus

Autor

Martin Kolčaba

Jako SEO konzultant pomáhám svým klientům zlepšit dohledatelnost webů, zaujmout, a vydělat na internetu více peněz. Přečtěte si, jak pracuji - pokud si padneme do noty, napište mi a podíváme se, zda budu umět pomoci i vám.

35 komentářů u „Mýtus: Vložením článku do „free PR webu“ získám kvalitní zpětné odkazy“

  1. Na tento i Jerryho článek jsem reagoval zde: http://owww.cz/pr-weby-funguji-docela-dobre-jen-musite-vedet-jak-tady-je-navod/
    Obávám se, že odmítat PR weby a označovat je za bezcenné je nesmysl. V tvém článku chybí podstatné informace a je pouhým teoretizováním.
    Kdybys neměl za zády Plaváčka, měl bys tu podobných reakcí mraky. Tedy pokud by sem někdo bez jeho přičinění vůbec přišel.
    Je mi líto, že to tak musím říci, ale tvé návody jsou opravdu velmi špatné a neodpovídají ani trochu realitě.

    1. tenhle blog začal vznikat ještě předtím, než mne Plaváček kontaktoval. To, jak jsme došli k takovéhle spolupráci je jedno, každopádně jsem mu vděčný za pomoc jak s propagací, tak i nápady do článků samotných už jen proto, že s jeho názory na internetu jsem se vždy shodl. Bez Plaváčka bych psal taky, ale jak říkáš, blog by se šířil pomaleji.

      Blog je psán především pro majitele firem a shopů, kteří někomu chtějí svěřit SEO, ale nevyznají se v nabídce těch, kteří nabízejí registrace do katalogů, zvalidování kódu a podobné zbytečnosti – to jsou teoretici, ne já.

      Že by mé „návody“ byly špatné si nemyslím, a snad nejsem sám… Rozhodně ale svůj blog nehodlám psát tak, abych se zavděčil každému :)

  2. Fascinuje mě to povyšování e-shop byznysu nad jiné podnikatelské praktiky na internetu :)
    Jak už jsem psal na svém blogu v komentáři kde si se tak pěkně rozohnil, nepiš tedy že „PR články negungují“ ale „PR články fungují, jen ne pro moje klienty“, protože pak se vyhneš nedorozumění a hlavně nebudeš plést hlavu méně zkušeným lidem, kteří by si po přečtení tvého článku mohli myslet, že jsi odborní na SEO jako celek a ty jsi přitom odborník jen na SEO pro e-shopy.

    1. nikdo nepovyšuje jeden byznys nad druhý. Jak už jsem psal u tebe, ty prostě odmítáš akceptovat fakt, že SEO nespočívá ve využití dočasné neschopnosti Seznamu odfiltrovat zbytečný obsah a spolu s ním i linkfarmy v podobě „PR katalogů“

  3. A ty odmítáš akceptovat fakt, že PR články jako SEO nástroj fungují :D
    Pokud fungují pro MFA web, fungují i pro e-shopy. Žádné z tvých tvrzení není podložené jakýmkoli důkazem a přesto máš pocit, že SEO děláš dobře a že víš, co znamená.
    Já své tvrzení čísly podložit dokážu a přesto mi říkáš, že to nefunguje.
    Nepřipadá ti to trochu směšný?

    1. Kdybys četl celé věty a ne jen útržky, které se ti hodí „do krámu“, tak uvidíš, že nepopírám, že to, s minimálním efektem, funguje (na Seznam).

      Taky bys viděl, proč říkám, že to je zbytečné – protože se vyhledávače podobný odpad samozřejmě snaží odfiltrovat pryč a pozadu za Google nezůstane ani Seznam – tedy jde o využívání krátkodobé neschopnosti vyhledávače. To znamená, že i když to teď nějak funguje, za dva měsíce nemusí.

      Ty si klidně využívej těhle slabin Seznamu, vesele vkládej články do webů, na které nikdo nechodí. Já radši budu SEO dělat pořádně – to je rozdíl mezi námi. A rád o tom, jak SEO dělat pořádně, budu dál informovat na tomhle blogu.

      Tvůj důkaz v podobě pěti čísel a obecných řečech, že za to mohou právě „PR články“ je tedy opravdu nevyvratitelný.

      Mimochodem, jaký důkaz bys chtěl ode mně, když ty weby nepoužívám? Mám ztratit několik hodin založením sítě webů o kterých vím, že jsou naprosto bezcenné, jejich propagací, psaním „PR článků“ a pak napsat, že to bylo k ničemu, abys by spokojený? Asi ne, že ano. Na to nemám čas, náladu a hlavně potřebu ti něco dokazovat.

      Ono kdybych ti poskytl důkaz v podobě screenshotu, na kterém bude MFA web bez zisků a k tomu napsal, že web nemá zisky a proto tedy „PR weby“ nefungují, bude to mít stejnou váhu, jako „důkaz“, který jsi poskytl ty o tom, že fungují – žádnou.

      Věřím tomu, že lidi, pro které je tenhle blog psaný, pochopí, proč nemá smysl cpát články do obecného webu (obsahové farmy) bez návštěvnosti. Tady to totiž píšu pro lidi, co chtějí pro svůj web dlouhodobý úspěch, ne pro ty, kteří chtějí jen využívat nedokonalosti jednoho vyhledávače, která bude odstraněna.

  4. Jen příklad tvých celých vět:
    „Takže se „PR weby“ dále nemám zabývat?
    Přesně tak.“

    Jak moc celé věty mám ještě číst?
    Mimochodem, myslíš si, že Michal Kubíček dělá SEO pořádně? Nebo je to jen další moula, co ti nesahá ani po kotníky? Jo a on PR web používá – a dokonce i katalogy :D

    A jak můžeš o něčem, co nepoužíváš, říci, že to nefunguje? To ti taky nepřipadá paradoxní?

    Hezky si se do toho zamotal a jediné co ti zbývá je říkat o MFA webech, že jsou odpad – tak směle do toho. Pokud to je jediný argument pro to, že děláš něco lépe, hurá.

    Chtěl bych být tvým zákazníkem. Měl bych POŘÁDNÉ SEO a mohl bych se plácat po zádech, že ho nemám NEPOŘÁDNÉ :D

    Mimochodem to mi připomíná plaváčkův článek struktovovaný do toho rozhovou klienta a potenciálního zákazníka „A ty ještě nemáš SEO? Hlavně si ale nech udělat to POŘÁDNÝ SEO od nějakého experta na POŘÁDNÝ SEO…..“

    1. „Takže se „PR weby“ dále nemám zabývat?
      Přesně tak.“

      ano, to sedí, Zabývat se něčím, co je z dlouhodobého konraproduktivní, přeci nemá cenu.

      Opět si ale k citaci vybíráš jen to, co se ti hodí, a jak je tvým zvykem, opět je to vytrženo z celkového kontextu.

      A jak můžu o něčem, co nepoužívám, říct že to nefunguje? Co to je za logiku? To to musím neustále používat, i když je to k ničemu, jen abych mohl říct, že to je k ničemu?

      Michal Kubíček dělá SEO dobře a jeho knihu rád doporučím (a doporučuji) i dál. Je tam totiž mnoho dobrých rad nejen pro začátečníky, a je to prakticky jediný kvalitní tištěný zdroj o SEO v češtině.
      Taky je ale potřeba vzít v úvahu, kdy kniha byla napsaná – pokud se nemýlím, je z roku 2008, kdy i Google k „PR webům“ přistupoval úplně jinak a z vlastních zkušeností vím, že tehdy opravdu pomáhaly – a to proto, že články z nich se umisťovaly na předních pozicích i na hodně konkurenční slova, chodili na ně lidé a tedy měly smysl.
      To na ně Google pohlížel jako na běžné obsahové weby a nebyly jich stovky bez jakékoli hodnoty a se stejným obsahem.
      Zhruba půl roku po tom, co se takových webů vyrojila hromada, z předních pozic na konkurenční slova mizely.

      Dneska na ty weby Google pohlíží jako na odpad, což je správně, a brzy jej bude následovat i Seznam.

      Jestli Michal Kubíček používá katalogy a free „PR weby“ i teď nevím, nicméně i kdyby je používal, co to značí? Předpokládám, že máš lepší argument, než „používá to ta a ta známá agentura = funguje to“ :-)

  5. Můj argument je jasný – funguje to, protože to používám a mám ověřené, že to funguje.

    Tvůj argument je: nevím zda to funguje protože je nepoužívám, ale nefunguje to :D

    Ty si to prostě jenom myslíš, že je to k ničemu. Nemáš to ověřené ani ničím podložené. A protože si to myslíš, tak to nepoužíváš a protože si to myslíš a nepoužíváš to, tak máš nutkání říci lidem, že tak je to správné a tak to má být :D

    Jo a pokud něco používá opravdový odborník a je přesvědčený i z praxe, že to funguje, tak to asi opravdu funguje.

    Ty prostě nedokážeš zkousnout, že tvé ničím nepodložené domněnky (ač schválené tvým guru Plaváčkem) prostě nemohou obstát a tak vymýšlíš nové a nové „argumenty“ a překrucuješ fakta.
    Jednou řekneš, že jsi něco neřekl, pak že jsi to řekl a pak zase že neřekl a motáš se a motáš a motáš….. :D

    Good job mistr SEO 2.0

    1. Aha, Plaváček je můj guru, protože máme na problematiku stejný názor, tak takhle to tedy chodí :-)

      No, myslím, že jsem diskuzí s tebou dnes ztratil dost času, ostatně ne poprvé. Lidé si po přečtení jistě sami přeberou, co má a co nemá smysl a přikloní se buď na tvojí, nebo na mojí stranu.

      Tímto diskuzi končím, protože ty máš jako vždy „úplnou pravdu“. :-) Doufám, že jsi dosáhl svého a jsi spokojený, já jdu pracovat.

  6. Sakra, vy se nehádáte jen na jednom blogu, ale stíháte dva najednou :).

    Jinak teda ještě k tématu.
    My když začínali s eshopem, tak jsme si nechali taky napsat nějaké PR články a rozhodit je na „nevímkolik“ free PR webů. Tuším teda, že jich bylo kolem 50ti. Proto jsem se podíval do google analytics zda k nám přes to někdo přišel a byla i nějaká konverze. A výsledek mého malého průzkumu je ten, že přišel z nějakého pr webu kde byl někdy před cca. 4 měsíci uveřejněný článek jeden člověk (bez tak si myslím že to byl admin toho webu :) ) a co se týká konverzí, tak ani jedna.
    Co se týká zpětných odkazů, tak těch to vygenerovalo podle google webmaster tools celkem požehnaně.
    Otázkou teď je, kde by byl náš eshop, kdyby jsme tuhle věc s PR weby nevyužili….osobně si myslím, že by to asi nějaký obrovský vliv na pozice nemělo. Ale pokud se pletu, rád se nechám poučit. Rád zjistím nové věci.

    Takže dle mého pro eshopy to je oničem (leda tak na získání zpětných odkazů nevalné kvality), ale pro weby jiného zaměření to může být přínos. Ale jelikož žádný jiný web nemám (krom malého blogu, který je spíše podpůrný web pro shop), tak nemůžu soudit tenhle účinek pro jinak zaměřené weby.

    Jak už jsem psal na egy.cz, osvědčilo se nám PR články umístit na weby, které jsou tématicky stejné s naší nabídkou shopu. A můžu potvrdit, že to smysl mělo, protože přes to chodí lidi a dělají konverze. A s tímto jsme začali cca. před měsícem a půl. Sice to vyjde finančně na víc, ale s tím musí člověk počítat.

    A už se nehádejte :)

    1. Ano, a tenhle případ je přesně to, co se snaží říct ten článek. Sice máš na shop stovky zpětných odkazů, z článků o ničem a stránek bez hodnoty, ale k čemu? K ničemu.

      Co se týká Google, tak by na tom váš web byl, troufám si říci, stejně, na Seznamu o něco málo hůře – ale jistě se to brzy změní a tyhle weby dokáže s úspěchem odfiltrovat i Seznam.

      Není to k ničemu jen pro e-shopy, ale i pro ostatní weby. Jak jsem několikrát psal, na Seznam to v určité míře funguje, ale nebude tomu tak věčně. Právě to je ten důvod, proč se proti tomu tak stavím. I kdybys měl sebemenší web, vždy se dá najít efektivnější, levnější, ale především dlouhodobá metoda propagace (což se chystám i dokázat, ale víc nebudu prozrazovat :-) ).

      Naproti tomu zveřejňovat články na navštěvovaných webech souvisejících s tématem smysl samozřejmě má. I přesto, že za jedno zveřejnění článku zaplatíš víc, než za jeho nacpání do stovky „PR webů“, efekt bude vyšší, přesně z toho důvodu, který jsi psal, tedy:

      1. přijdou lidé a nakoupí
      2. získáš kvalitní tématický odkaz

      A já už se nehádám :)

      1. Ty prostě fakta neakceptuješ :D
        Já ti nabízím důkazy, že nemáš pravdu a ty je odmítáš a stále tvrdíš, že odkazy z free PR webů jsou úplně k ničemu.
        OK – mysli si to dál a dělej si své POŘÁDNÉ SEO
        Já budu dělat SEO které funguje a je mi jedno, že je NEPOŘÁDNÉ

  7. ještě malej off topic.

    Pro Martina: tuhle šablonu pro WP jsi si upravoval do češtiny nebo se dá někde stáhnout? Mě se strašně líbila, tak sem si jí nahodil na blog, ale nemůžu se s některýma věcmi domluvit a jsou pořád english.

    1. Taky se mi, jako jedna z mála volně dostupných, zalíbila :-) Normálně jsem nahrál počeštěný WordPress a přes jeho rozhraní nahrál tu šablonu – nijak jsem ji neupravoval a až na pár drobností (teď třeba vidím „Your comment was added.“ a „Post another comment“) ji mám česky. Zkus odebrat a znovu nahrát, třeba to pomůže.

        1. Tak už jsem to vyřešil. Ja měl poslední verzi a ta si nějak nerozuměla s češtinou. Ta starší verze je OK.

          1. tak to jsem rád. Aktualizovat šablonu tedy zatím nebudu :) Jinak říkal jsem si, že ta tvá vypadá jinak, a možná i líp :)

  8. Zaujímavé čítanie a najmä tá diskusia podtým, síce ma to po 10 komentári omrzelo ale na niečo to bolo dobré, ale späť k veci. Vplyv PR webov a katalógov je z hľadiska google takmer nulový (takmer pretože existuje pár oborových katalógov a pr webov, kde sa linky oplatí dávať, ale sú to len ihly v kope sena), z hľadiska seznamu registrácia vplyv má, taktiež sa to veľmi rýchlo blíži k 0 ale zmysel tam stále je (nizkokonkurenčné frázy a longtaily to pretlačí, časom články zapadnú v archívoch a ako zapadajú tak sa pomaly ale isto prepadáva aj web ). Druhá vec, v článku padol aj názov jedného z mojich “ free pr webov – tyd.cz “ , áno mám ich dosť veľké kvantum, to isté sa týka aj katalógov, avšak nemám ich preto , aby som ponúkal registráciu do nich alebo ich sám používal (pre rýpalov, anó používal som aj katalógy a pr weby, na to aby som odstestoval ich vplyv na vyhľadávače – výsledok ? nárazová registrácia do veľkého množstva katalógov znamenala posunutie do sandboxu (google), na sezname sa web dostal na prvú stranu ale za dva mesiace ako zapadli linky a články v katalógoch sa web prepadol na 4 stranu a skončil niekde na 10 strane…). Ďalšia vec: vo väčšine katalógov si musíte počkať na schválenie linkov, linky sa nakopia a na úvodnú stranu (v prípade fg) sa dostane len zopár linkov, len týchto pár linkov zaznamená a zaindexuje robot, zbytok zapadne prachom medzi kopami odkazov v jednotlivých kategóriach a to môže mať za následok, že ste zaplatili za niečo, čo v konečnom dôsledku nemalo žiaden zmysel, pretože odkaz z daného katalógu robot ani nezaznamenal. Načo je mi teda také množstvo katalógov a pr webov ? – je to kvalitný zdroj nápadov nahromadených na jednom mieste, vďaka GA aj zdroj nízkokunrenčných fráz, atd…

    Bezohľadu na to, či mám tie katalógy / pr weby, prikláňam sa na stranu Martina , je lepšie zaobstarať si kvalitné odkazy / pr články z kvalitných a tématických webov. Samozrejme záleží aj od finančných možností a schopnosti získaťdané linky.

    1. Ale tahle diskuse přeci není o tom, co je lepší.
      Kvalitní odkaz bude vždy lepší než odkaz z PR článků na free PR webech.
      Tenhle spor je o tom, že Martin píše, že odkazy z free PR webů jsou úplně k ničemu a to prostě pravda není.

      1. Suhlasim, PR weby su v niecom podobne katalogom. Ako spetne linky nemaju vysoku hodnotu, na druhej strane ich ziskanie je velmi jednoduche, takze je mozne ze ROI, najma pre sezname, ktory nema tak vytunovane algoritmy ako google, je pre niektore pozitivne. My sme to pred rokom testovali na niektore rlativne konkurencne frazy a PR weby nam nefungovali, je ale mozne ze niekde inde to funguje. Treba vyskusat.

    2. Marks: díky za přínosný příspěvek, jsem rád, že jsi se jako vlastník sítě „PR webů“ ozval. V části článku, kde je tvůj web zmíněn, jsem na tento příspěvek odkázal čtenáře.

      To je přesně to, kvůli čemu tvrdím, že registrace a vkládání článků do těchto webů a práce s tím spojené jsou k ničemu a je to jen ztráta času – jak sám říkáš, funguje to jen na Seznam (a i na ten to fungovat brzy přestane), ještě k tomu s mizerným efektem a především – krátkodobě.

      Ještě jednou díky a jsem rád, že jsem v článku odkázal právě na tvůj web, díky čemu jsi se sem asi dostal :)

  9. Pánové, fungují katalogy i PR weby. Minulý rok jsem si rozjel takový malý shopík a prvně jsem udělal registraci do asi 500 katalogů. Hle, asi za měsíc se dostal na hlavní frázi na 1. pozici na Seznamu, na Google kolem 5. pozice. Dále jsem měl několik PR článků, výměna do odkazů do patičky a několi odkazů z mých projektů.
    Fráze nebyla tolik konkurenční, ale investice do odkazů byla na začátku asi 1 000 Kč celkem. A na první pozici se drží už rok.

  10. Je zajímavé jak každý tvrdí něco jiného. Myslím že zde nikdo nemá pravdu jakožto jediný. Pro někoho může linkbuilding a PR článek zafungovat pro druhého ne. Důležité je si pro vlastní web (projekt) najít vlastní metodu, která zafunguje

  11. 1/ „Řekněme, že za 1000 Kč si necháte článek napsat, za 1000 Kč vám jej portál zveřejní“ = skutočne navštevované portály pýtajú takúto sumu za 1 deň zverejnenie článku

    2/ keď porovnám v mojom eshope efekt z PR článkov vyzerá asi nasledovne – mesačne dám profi copywriterovi napísať 4 unikátne články a zverejním ich na niekoľkých vybraných bezplatných PR weboch. Napísanie ma stojí cca 30 eur spolu sú to asi 3 NS. Z PR webov priamo z článkov mi chodí mesačná návštevnosť asi 400 ľudí čo vobec neni podľa mňa zlá cena.

    1. 1) to sice ano, ale dají se najít i tématicky hodně úzce zaměřené weby, kde je možné článek zveřejnit natrvalo za tuto cenu a přitom se vyplatí.

      2) pokud víte o tom, že se vám to vyplácí, není co řešit.

      Vaše články pak ale zřejmě nejsou zveřejněny stylem, o kterém pojednává můj článek. Tedy „nechám si napsat text, naházím do něj nějaké odkazy a někam ho vložím, ideálně na 30 a víc různých webů, ať mám víc odkazů“.
      Jistě se pro mnoho oborů dají najít weby, které zveřejňují pouze unikátní texty a nemají tak široký záběr témat. Tam se publikace vyplatí, ale o tom můj článek není.

      edit: přesně tohle je to, o čem je článek, a co je naprosto zbytečné. Pasáž „Nejedná se primárně o to, že si někdo tyto články přečte a klikne na odkaz, jedná se o zpětné odkazy na web.“ mluví za vše.

  12. Ja som sa doteraz nevenoval žiadnym PR článkom. Pred troma týždňami som napísal 5 článkov, zverejnil som ich na PR weboch zadarmo a na dané kľúčové slovo ma vynieslo v googly z 39 miesta na 4. Mám pocit, že za tým stoja práve tieto odkazy. Medzi tým som nič iné v rámci budovania odkazov nerobil.

  13. M.Kolčaba: zdáte se být velkým odpůrcem tvorby zpětných linků. Mluvíme-li o normálních hodnotách (tedy nikoliv zadat svůj „pr“ článek na všechny weby a všechny katalogy co jich na webu je) jako například 15 – 20 odkazů měsíčně na středně seriozních webech, co je na tom podle Vás špatného? Skoro mi přijde, že to je dle Vás nemorální záležitost a sekat ruce všem kdo jí provozují. Nechápu ale proč, přeci internetový marketing se neomezuje jen na vlastní web, důležitá je i další propagace toho webu, ať už přes PPC (kde to propaguji přímo lidem) tak přes zpětné odkazy, kde svůj web propaguji vyhledávačům. Pořád to je všechno jen o dobré pozici.

    1. pozor, samozřejmě nejsem odpůrce linkbuildingu jako takového – vždyť to bych byl sám proti sobě.

      Pouze říkám, že stavět odkazový profil touto cestou je zbytečná a kontraproduktivní práce.

      Na 15-20 odkazech z takových webů měsíčně není víceméně špatně nic (tedy pokud svůj web propagujete i jinak, více a lépe), na druhou stranu na nich není ani nic dobře.

      Můžete prosím pro lepší představu uvést příklady tří „středně seriozních webů“, které dovolují takovéto umístění článků? Přiznám se, že nevím co „středně seriozním webem“ myslíte.

  14. Musím říci, že když ještě fungoval pressportal.cz, tak odkazy z toho portálu měly smysl, pakliže byl článek originální. Škoda, že už nejede …

Komentáře nejsou povoleny.