Méně informací o přístupech z vyhledávání Google, více „not provided“

V řijnu 2011 proletěla internetem zpráva, že Google.com zavádí SSL šifrování dotazů uživatelů hledajících s přihlášeným Google účtem. To znamenalo, že pokud přihlášený uživatel vstoupil na váš web přes vyhledávání nějakého dotazu v Google.com, v Google Analytics jste se nedověděli, jaký dotaz to byl. Zobrazilo se místo něj „(not provided)“.

Dnes bylo na insidesearch blogu Googlu oznámeno, že se šifrování osvědčilo, a bude nasazeno celosvětově, tedy na všechny národní domény Googlu. S „(not provided)“ se tak budeme častěji setkávat i při sledování statistik přístupů z CZ verze vyhledávače a získáme o něco méně informací o vstupních dotazech. Pokud uživatel přijde přes AdWords, dotaz zaznamenán bude. Problém se týká jen přirozeného vyhledávání.

obrázek z google analytics

Takto bude v Analytics zastoupeno stále více dotazů z přirozeného vyhledávání.

Jsem zvědav, jak se opatření projeví na webech, které mám ve správě. V minulém měsíci bylo „(not provided)“ zastoupeno cca 0,4 – 1,8% (dle webu) dotazů z přirozeného vyhledávání Google.

Velkou radost z tohoto kroku nemám. Co vy?

Martin Kolčaba

Jako SEO konzultant pomáhám svým klientům zlepšit dohledatelnost webů, zaujmout, a vydělat na internetu více peněz. Přečtěte si, jak pracuji - pokud si padneme do noty, napište mi a podíváme se, zda budu umět pomoci i vám.

More Posts - Website - Twitter - Google Plus

4 komentářů

  1. HonyZahy
    HonyZahy 8.3.2012 at 15.40 |

    tak na mých US webech to je od 10% do 20%.
    přitom on tu informaci má, škoda že aspoň tu informaci neposkytuje v GA. Ale nedivil bych se, kdyby za její poskytnutí chtěli nějaký prašule.

  2. Linki
    Linki 26.3.2012 at 18.56 |

    Na mnou sledovanych webech od 2 do 15 procent, vyssi hodnoty maji IT weby.

Komentáře jsou uzavřeny.